21 Ocak 2014 Salı

Eski Koltuklarınızı yenileyin!

Bundan ortalama bir yıl kadar önce blog yayınlama isteğiyle yanıp tutuşan ben, gelin görün ki hayat telaşesine düşünde bloğumda öksüz kaldı. Ancak bu kez kararlıyım sanırım ^.^ Filmi geri sarıp yeniden başlıyorum ilk yazıma vira Bismillah..


Yeni bir blogger olarak ilk yazıma, yenilediğim 30 yıllık berjerle başlamak istedim. Artık çok eskimiş olmasına rağmen babamdan yadigar olan bu koltuğu bir türlü ne annem ne de ben atamadık. Kahve tiryakisi olarak vazgeçemediğim şeylerden biri de berjerler olunca eşimle beraber kolları sıvadık. Teoride bu iş kolay gelse de, yaparken çok yorucu olduğunu farkediyorsunuz ancak vazgeçmek için çok geç oluyor :) 

İşe ilk olarak kullandığım malzemeleri sayarak başlıyorum: Karga burun pense, falçata, kağıt zımpara, sünger, elyaf, döşemelik kumaş, silikon  ve boya tabancası ve zımba aleti.


                                  

Önce koltuğun raptiyeli bordürlerini penseyle söktüm. Daha sonra kumaşını maket bıçağı yardımıyla keserek çıkardım. Böylece ortaya 30 yılın eskimişliği çıktı. Sadece iskeleti kalacak şekilde koltuğun tüm iç malzemelerini temizledim.

Ardından eşimle beraber, bildiğimiz kağıt zımparalarla koltuğun görünür olan olan her tarafını zımparaladık. Bu işlem gerçekten çok yorucuydu, hem kağıt zımparadan dolayı hem de ince işçilik yapılması gerektiği için. Neyse güç bela bitirdik zımparayı.

                                                    Almış olduğumuz süngerlerle koltuğun tüm iç ve dış bölgelerini doldurduktan sonra, sabit kalması için üstlerini elyafla sardık. Ardından ahşap bölgeleri beyaz renge boyadık. Ben boyarken boya tabancası kullandım ancak, siz yaparken sünger rulo fırçayla da bu işlemi yapabilirsiniz. Fırça tabancaya oranla çok daha hijyenik. Çünkü tabanca her yere tanecikler saçabiliyor, sonra bir bakmışınız yerler bembeyaz:) Neyse ki biz bunların hepsini yazlığın bahçesinde yaptık :)
                                       



                                          

Bu işlem de bittikten sonra seçtiğimiz kumaşı, döşeyeceğimiz yerin ölsüne göre kestikten sonra gerdirerek zımbaladık. Vee Döşeme işlemi de bitti. Son olarak, yapıştırma tabancasının yardımıyla tuhafiyeden aldığım bordürleri koltuğun kenarlarına şerit olarak çerçeveledik. Böylece hem kumaşın zımba yerleri kapandı, hem de çok şık durdu. Geldik işin en keyifli kısmına. Alnımdaki terleri sildikten sonra kendime bir kahve yaptım ve babadan yadigar berjerimin bir güzel tadını çıkardım.


Evimde yer olmadığı için yazlıkta yerini alan sevimli berjerimin son hali: 

                                   

                              
      
                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder